Дизайнерите на BASF получиха престижната награда Red Dot

Мюнстер. Дивизията „Лакове и бои” на BASF заедно с агенцията за дизайн Are We Designer получиха приза Red Dot Award: Communication Design за дизайна на своя каталог със световните тенденции в цветовете. Red Dot e сред най-престижните награди за дизайн в света. Само в категорията за комуникационен дизайн бяха получени над 6000 работи от 43 държави. Дизайнерите на дивизията „Лакове и бои” на BASF впечатлиха клиентите на автомобилната индустрия и журито със своето уникално представяне на тенденциите в цветовете.

Всяка година дивизията „Лакове и бои” на BASF публикува своя каталог със световните тенденции в ограничен тираж ексклузивно за клиентите на автомобилната индустрия. Дизайнерите на автомобили го използват като източник на информация и за вдъхновение. Каталогът описва обществените нагласи и развитие, проучени от дизайнерите. Тенденциите в цветовете, получени в резултат, са илюстрирани в каталог с цветови мостри. За седми път BASF го изработва в сътрудничество с базираната в Кьолн агенция за дизайн Are We Designer.

Боята е много повече от цвят

Предизвикателството, свързано с подготвянето на каталога, не се състои само в  представяне на сложните тенденции по един разбираем начин, но и в осигуряването на преход към сродните цветове. „Трудно е да сложиш цветовете и техните нюанси на хартия. Освен това, резултатът от нашите бои и лакове се основава на взаимодействието между цвета, ефекта и повърхността, върху която се нанасят,” казва дизайнерът на BASF, Марк Гутяр. Ето защо, цветовете са представени чрез мостри със собствено покритие, които показват на автомобилните дизайнери какво е възможно или какво е вероятно да се постигне. На базата на тези цветови предложения могат да бъдат разработени специфичните цветове на една кола съвместно с автомобилните компании.

„Получавайки Red Dot, ние спечелихме една от най-значимите награди за дизайн в света; през 2011 г. завоювахме наградата Materialica Design + Technology и приза в конкурса за автомобилен бранд за иновацията XFine®. Това показва, че сме на верен път с нашите цветови разработки и с начина, по който ги създаваме и представяме на автомобилната индустрия”, твърди д-р Волфганг Рекорт, който отговаря за маркетинга на боите и лаковете на BASF за производителите на оригинално оборудване за автомобили в Европа.

Red Dot като символ за качество

Центърът за дизайн на Северен Рейн–Вестфалия връчва наградите за изключителни постижения в областта от 1954 г. Така желаният приз Red Dot се е наложил като международно признат символ за качество и се присъжда в три дисциплини: продуктов дизайн, дизайнерски концепции и прототипи и комуникационен дизайн. В последната категория 15-те съдии – международни експерти по дизайн, вземат решение въз основа на критерии като полезна стойност, обществено значение, подход към целевата група, оригиналност и естетика. Работите, удостоени с наградата Red Dot, ще бъдат изложени между 25 и 28 октомври 2012 г. на специална експозиция Design on Stage – Winners Red Dot Award: Communication Design 2012 в изложбения център Алте Мюнце в Берлин.

Коментар