Пазарът на телевизори отново на минус

Световният пазар на телевизори демонстрира отрицателни показатели за второ поредно тримесечие. По данни на NPD DisplaySearch, в периода април-юни са доставени 51,6 млн. нови телевизора, което е с 8% по-малко спрямо същия период на миналата година.

Течнокристалните телевизори доминират с дял от 85,5%, което съответства на 44,1 млн. доставени устройства. За сравнение, през второто тримесечие на миналата година бяха доставени с 2% по-малко LCD телевизора.

Моделите на база електронно-лъчеви тръби (CRT) държат 8,4% от пазара с продажби в размер на 4,3 млн. броя. За една година доставките на CRT телевизори са паднали с 36%.

Производителите на плазмени телевизори са доставили 32 млн. устройства, или с 26% по-малко спрямо второто тримесечие на 2011 г. „Плазмите” държат 6,1% от пазара на телевизори.

Спадът в ТВ индустрията се обяснява с няколко фактора: лоши икономически условия в света, много слабо търсене на модели с кинескопи, забавяне в падането на цените на LCD устройствата,  недостатъчно съдържание за телевизори – 3D, потоково видео и др.

Въпреки общата негативна картина на пазара, има и няколко оптимистични тенденции. На висок ръст се радват новите модели телевизори с развити възможности като свръхвисока честота, 3D, LED подсветка и др. Наблюдава се повишен интерес LCD телевизорите с диагонал на екран 40 инча и по-голям.

Най-голям производител на телевизори продължава да бъде Samsung Electronics. През второто тримесечие на годината компанията е увеличила доставките с 18%, което й позволява да заеме 28,5% от глобалния пазар. На второ място е друг корейски производител – компанията LG Electronics, която държи 14,6%.

В челната петица влизат още Sony, Panasonic и Sharp. Техните продажби са паднали с 32-33% през второто тримесечие на 2012-та, спрямо същия период на миналата година.

Данните за отделните региони сочат най-голям спад (77%) на ТВ пазара в Япония. Като цяло, развитите пазари бележат спад от 23%. Наблюдава се ръст обаче в Китай, където през второто тримесечие доставките на телевизори са нараснали с 6% на годишна база.

Коментар