eCall ще спасява 2500 живота годишно в ЕС

Съвършено нова система за сигурност ще стане задължителна за новите коли в Европейския съюз от 1 януари 2015 г. Става дума за бордова комуникационна технология за спешни повиквания от превозните средства eCall, която според Европейската комисия може да спаси повече от 2500 човешки живота годишно в ЕС.

Системата ще бъде представена на конференцията “Дигиталният дневен ред на Европа – реалност или все още предизвикателство”, организирана от ПанЕвропа на Гергана Паси и от българското правителство на 20 септември в София. В конференцията ще участва и вицепрезидентът на ЕК Нели Крус.

В случай на тежко пътнотранспортно произшествие, e-Call автоматично набира единния европейски номер за спешна помощ 112 и изпраща информация за местоположението на автомобила до най-близката служба за спешна помощ. Това може да съкрати наполовина времето, необходимо за оказване на спешна помощ и да спаси живота на хора, които не знаят своето местоположение или не са в състояние да го съобщят.

Пътнотранспортните произшествия носят загуби за икономиката на ЕС в размер на повече от 160 млрд. евро годишно. Оборудването на всички автомобили в съюза със системата e-Call би могло да спести 26 млрд. евро годишно, докато разходите, около нея възлизат на по-малко от 100 евро на автомобил.

Отчитайки, че повечето българи карат стари коли, МВР предлага пилотен проект, който ще осигури и старите автомобили с паник бутони, като цената ще бъде по-ниска.

Коментари по темата: „eCall ще спасява 2500 живота годишно в ЕС”

добавете коментар...

  1. до #1 - #13

    По-полека с PR-а. Отдалече си лици, че всички постове са писани от един и същи човек.
    А обективно според мен – пари няма да се спестят, но животи могат да бъдат спасени и наистина си заслужава.

  2. Габриела

    много добра и перспективна идея по този начин да се намали броя на неприятните инциденти.

  3. Пламен

    наложително е това да се случи.

  4. Ралица

    дано това час по-скоро стане реалност, защото и на мен ми вдъхва някак си доверие.

  5. Митко

    Не само, че ще се интегрира тази система в България за началните и стъпки, но и ще основоположи реализацията на дигиталността в Европа! Конференцията показа, че когато се съберат правилните хора на едно място, може да има резултати. Разбира се, че се нуждаем и от повече ярки инициативи като e-call. Но първата стъпка е взета и това е факт!

  6. Тео

    тази система наистина вдъхва по висока степен на защита.

  7. Пламен

    имаме невероятната възможност да се запознаем с всичко най-ново от света на дигиталните технологии, е call e точно това, безпорно е, че влизаме в един нов свят, където технологиите ще бъдат в състояние да се грижат все повече за сигурността ни.

  8. Владимир

    ще се радвам да разбера повече как точо работи тази система, защото ми се струва надеждна като начин за превенция на птп.

  9. Жоро

    това не е само необходимост, но трябва да стане и задължителна част от всеки автомобилр струва ми се надеждно.

  10. Румяна

    Паник бутонът е необходимост. Дори съжалявам, че не са предприети мерки, за да се сложи досега. Много често има линейката или полицията идват прекалено късно след катастрофата. Браво, че най-накрая някой заговори за това.

  11. Иван

    Поздравления за инициативата!!! Наистина браво! Предлагам също да има и мобилни коли, които да се движат по определени маршрути и така ще може още по-бързо да се реагира. Нещо като Google колите в реално време.

  12. Бойко

    Тази идея особено за България трябва спешно да се развие! Като гледам тази система много ще помогне за нашите пътища, пък да не говорим за бруталните всекидневни катастрофи! Браво! Даже измислих и лозунг: "Спаси човешки живот"

  13. Стоян

    това е невероятно, звучи невероятно и ако стане възможно най-бързо като реалност статистиката наистина ще промени параметрите си.

  14. Мария

    Супер. Всяка кола има нужда от подобен паник бутон. С удоволствие бих си взела нещо такова. Много е важно при катастрофа или каквто и да е проблем да има мигновена връзка с 112. Идеята е страхотна.

Коментар