През настоящата година ще бъдат продадени само 20 милиона ултрабука, прогнозира анализаторската компания ABI Research.
Усилията на Intel за налагане на концепцията за тънки и леки Windows ноутбуци по подобие на епълския MacBook Air се сблъсква със скептицизма на потребителите. Същевременно, MacBook Air продължава да бъде най-популярният „ултрабук”.
Intel очакваше през 2012 г. ултрабуците да завладеят 40% от пазара на ноутбук компютри. Дали ще се сбъдне тази прогноза, ще се изясни в края на годината.
Ултрабуците буксуват, според анализаторите. Първо, те се предлагат на цена, която превишава очакванията с няколкостотин долара. Второ, потребителите отлагат покупката на нови компютри до излизане на Windows 8.
По-достъпни модели, оборудвани със сензорни екрани за пълноценна поддръжка на Windows 8, ще се появят на пазара през следващата година. Ако те отговорят на очакванията на потребителите, сегментът го очаква бърз ръст, прогнозира ABI Research.
Що се отнася до нетбуците, те изпълниха своята задача, задържайки нивото на пазара в период на криза през 2009 г. Сега повечето производители на нетбуци пренасочват вниманието си към таблетите, както и в приложения на нетбуците в образованието.