Докато цялата ИТ индустрия изнася производството си в Китай, Lenovo планира да започнe производство на компютри в САЩ. Базираната в Пекин компания, която преди години купи РС бизнеса на IBM, ще инвестира в изграждане на завод в град Уитсет, Северна Каролина, съобщи Уол Стрийт Джърнъл.
Първоначално Lenovo ще вложи няколко милиона долара в предприятието, което ще заработи от 2013 година с персонал не повече от 100 души. Заводът в САЩ ще позволи на китайския ИТ гигант – компания от Топ 3 на световния пазар за компютри – по-гъвкаво и оперативно да реагира на търсенето от страна на американските корпоративни клиенти.
Производството в САЩ е значително по-скъпо отколкото в Китай и други азиатски страни, където се асемблира по-голяма част от ИТ техниката. Присъствието на Lenovo с производствено предприятие в САЩ обаче ще добави точки към имиджа на компанията, която в момента е четвърта на РС пазара там.
Делът на Lenovo в САЩ възлиза на 8% през второто тримесечие. Пред нея са все американски компании – Apple (11,4%), Dell (22,5%) и HP (25,9%).
Заводът в Северна Каролина не е единичен ПР ход, коментира шефът на Lenovo за Северна Америка – Дейвид Шмук. “Това е една от първите и важни стъпки за увеличаване на производствените ни възможности”, допълни той.
Компанията ще продължи да развива мащабна стратегия за локализация на своето производство на големите пазари, уточнява Джери Смит, шеф на Lenovo по глобални доставки. Изграждането на завода в САЩ е чест от тази стратегия, допълва Смит.