Ценови войни и дефицит белязаха HDD пазара през 2006 г.

Продажбите на твърди дискове в световен мащаб са се увеличили с 15,5%, като доставчиците са успели да справят с ценовите войни и дефицита на компоненти, сочи проучване на iSuppli.
HDD индустрията е продала 434.2 милиона устройства през 2006 г., в сравнение с 375.8 милиона през 2005-та. През четвъртото тримесечие продажбите достигат 119.7 милиона HDD, което е увеличение с 15.8% в сравнение със същия период на предходната година.
Сред предизвикателствата в индустрията бяха ценовите войни, които се развихриха, след като основният играч Seagate Technology погълна своя конкурент Maxtor. Недостигът на някои материали също се оказа бич за HDD производителите. В допълнение към това, търсенето на 1-инчови HDD намаля, защото производителите на MP3 плеъри смениха въртящите се устройства с флаш памети за съхраняване на музика.
През изминалата година се появи и една потенциална конкурентна технология на HDD за компютри – драйвове, базирани на NAND флаш. Тенденцията подтикна малката компания Cornice да премине от продажби на HDD към NAND флаш памети, дават пример от iSuppli.
Интересът към хибридните устройства е стимулиран и от поддръжката на обещаващата технология в Windows Vista. Друг фактор е въвеждането на платформата Robson на Intel, която използва флаш памет, за да ускори изпълнението на множество задачи едновременно и да удължи живота на батерията.
Наред със силните продажби на вече установения пазар на компютри и друга потребителска електроника, индустрията е спечелила и от ръста при външните хард дискове, които представляват сравнително нов пазар. Техните продажби са нараснали с 37% до 2.6 милиона броя. Търсенето на тези устройства е породено от увеличаващия се брой потребители, които съхраняват и поддържат големи аудио и видео файлове, свалени от интернет.
Нововъзникващо приложение през 2007 година за HDD е „терабайт дом”. Идеята се състои в използване на HDD с ултра-висок капацитет, които да консолидират всички нужди на потребителя за съхранение на информация в един единствен драйв. Компаниите, които се стремят да се позиционират на този пазар, са Seagate, WDC и Hitachi.
През четвъртото тримесечие на 2006 година лидерът на пазара Seagate е увеличил своя дял от 34.3% през Q3 на 34.6%. WDC е запазила втората позиция, растейки от 19.9% през третото тримесечие до 20.5% през Q4. Номер три остава Hitachi, чийто дял обаче е намалял от 17.5% през Q3 на 17.2% през Q4, според iSuppli. Анализаторите предвиждат продажбите на HDD да се увеличат със 17% през тази година.

Коментар