Smart TV се налага като масов продукт

„Умните” телевизори се превръщат в масов продукт. През настоящата година продажбите на т.нар. Smart TV ще нараснат с 15%, прогнозира анализаторската компания NPD DisplaySearch.

В повечето региони на света телевизорите от клас Connected TV и Smart TV заемат значителна част от ТВ доставките. Така например, през 2011 г. моделите с възможност за достъп до интернет (Connected TV) в Китай и Европа са имали съответно 26% и 34% дял от продажбите. През настоящата година те вече държат над 40%.

Най-висока степен на проникване на „умни” телевизори се наблюдава в Япония, където делът им в общите продажби превишава 55%. В това отношение Северна Америка изостава – там проникването на Connected TV и Smart TV е само 20%, въпреки най-високото ниво на потребление на видео от интернет. По данни на Cisco, домакинствата в Северна Америка свалят средно по 30 гигабайта видео на месец.

Потребителите в Северна Америка се интересуват по-малко от възможността за достъп до интернет чрез своите телевизори, тъй като са свикнали да ползват платено съдържание от доставчиците на услуги чрез ТВ приставки.

По данни на NPD DisplaySearch, през второто тримесечие са продадени 9,5 милиона телевизора Smart TV с възможност за свободен достъп до интернет. Очаква се до края на годината продажбите на подобни модели да достигнат 43 милиона, а към 2016 г. – 95 милиона.

Коментар