Смартфони и таблети ще отнемат от ТВ рекламата

Приходите на телевизиите от реклама ще намалеят за сметка на нарастващата конкуренция от страна на мобилните устройства, прогнозира консултантската компания Booz & Company.

Младите хора гледат все по-малко телевизия, тъй като не виждат в нея източник на развлечение и получаване на информация, коментира пред Handelsblatt Селастиан Блум, шеф на Booz & Company.

По неговите думи, рекламната индустрия постепенно губи интерес към партньорство с телевизията, заради застаряването на аудиторията. Това ще доведе до спад в ефективността на телевизионната реклама, смята Блум.

Аудиторията на възраст под 35 години вече възприема телевизията като допълнение към смартфоните и таблетите, сочи анализът. В най-интересната за рекламодателите целева група – хората от 14 до 49 години – всеки трети през 2020 година ще черпи в еднаква степен информация от интернет и телевизията.

Блум препоръчва на телевизиите да се подготвят за новите предпочитания на зрителите. Така например, ТВ компаниите биха могли да стартират интегрирани развлекателни проекти – едновременно с новите ТВ сериали да пускат игри с мотиви от тях.

Коментар