CRM движи пазара на софтуер

Световният пазар на софтуер е нараснал с 4,7% през първата половина на 2012 г., в сравнение със същия период на миналата година, и достига 167 млн. долара, съобщи IDC.

Най-бързо расте сегментът на софтуера за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), виртуализация и бизнес-инфраструктура. Приложният софтуер, на който се падат 49% от целия пазар, се е увеличил с 5,1% на годишна база, като основната заслуга е на CRM и програмите за сътрудничество.

В рамките на CRM, софтуерът за кол центрове бележи ръст от 10%. Останалите три категории – поддръжка на клиенти, продажби и маркетинг – завършват полугодието с 12% ръст.

Наблюдава се тенденция на замяна на локалните системи с облачни решения от Salesforce.com и други доставчици на услуги по модела SaaS (софтуер като услуга). Очаква се годишните приходи на компанията да достигнат 3 милиарда долара.

Успешни резултати отчитат и доставчиците на софтуер за взаимодействие между групи и корпоративни социални мрежи. Така например, приложенията за групова работа бележат ръст от 15% през първата половина на 2012 г.

Със 17,8% пък е нараснал сегментът на софтуера за поддръжка на пълноценната работа на облачни системи и виртуални машини. На този пазар сериозен натиск оказват отворените облачни системи от рода на OpenStack, както и конкурентите на лидера VMware – компаниите Red Hat, Microsoft и др.

Коментар