На всеки трима ИТ мениджъри двама не могат да спят нощем, защото си мислят за проблемите в службата. 75% от тях признават, че ги обхваща безпокойство за работата на приложенията в системите, които те поддържат. Това сочи ново проучване по поръчка на OpTier, доставчик на софтуер за управление на бизнес транзакции, изнесено в informationweek.com.
Освен проблеми със съня, 25% от запитаните казват, че страдат и от физически проблеми, за които смятат, че са резултат от стреса в работата. Това включва гадене, главоболие, мигрена, пристъпи на паника, аритмия и мускулно треперене, а в добавка някои сънуват и кошмари.
Работата на ИТ хората е свързана с голяма отговорност, поради множество причини, коментират психолози от Central Michigan University. При проблем с ИТ, много други отдели на фирмата няма да могат да вършат своята работа. Нужен е къртовски труд, за да работят добре информационните технологии. Това поставя под голямо напрежение специалистите, които са отговорни за технологиите.
ИТ трябва да се поддържат 24 часа 7 дни в седмицата, а това в комбинация с многото работа, която трябва да се свърши бързо, стресира в голяма степен ИТ мениджърите, посочват психолозите. В допълнение, ИТ работата е многопосочна. Към специалистите идват въпроси от всевъзможни места и най-често хората, които задават въпросите, нямат начина на мислене на ИТ специалист.
Проучването на OpTier разкрива, че половината от ИТ мениджърите докладват за получаване на средно 20 имейла или телефонни обаждания, засягащи едно блокиране на дадена услуга. Осемнадесет процента пък казват, че получават над 50 имейла или обаждания за една повреда.
Работата на ИТ професионалистите е подобна на тази на мениджърите, носещи отговорност за други хора, каквито са самолетните пилоти и авиодиспечери.
Участниците в проучването споделят, че основните причини за стреса на работното им място са сложността на ИТ инфраструктурата и лошо дефинираните цели на компаниите.