Apple води в годишната класация на Consumer Reports за удовлетвореност и надеждност на различните марки компютри. Данни от доклада бяха публикувани от ZDNet.com.
Брандът се радва на най-висока степен на удовлетвореност сред американските потребители с показател от 78%. Производителят от Купертино изпреварва Dell и Lenovo, които имат по 59% и заемат второ и трето място. Следват Acer, Asus, Emachines, HP, Gateway и Toshiba, чиито показатели варират в диапазона 54-56%.
Авторите на анализа изтъкват няколко предимства на епълските компютри: по-високо качество, авангарден дизайн, тясна интеграция с операционната система, нови и скъпи технологии.
Компанията изпреварва конкурентите и по качество на техническата поддръжка, като решава 75% от проблемите на потребителите, докато най-близкият й конкурент Dell се справя само с 61% от проблемите на своите клиенти.
Apple държи първо място и по надеждност на настолните компютри. На iMac се падат най-малко заявки към сервизните центрове – само 7%. При HP този показател е 10%, при Dell – 11%, а при Gateway – 13%.
През третото тримесечие Apple продаде 4,9 млн. Mac компютъра, 80% от които са лаптопи MacBook.
Наскоро сервизната организация Rescuеcom излезе с информация, че компютрите на Lenovo са най-надеждни на пазара в САЩ. Данните на компанията отреждат следващите места в Топ 5 на Asus, Samsung, Apple и Toshiba.