Акциите на Samsung Electronics отбелязаха нов рекорд след като рейтинговата агенция Fitch понижи рейтинга на японските производители Sony и Panasonic до „спекулативно” ниво. Неудачите на конкурентите укрепват позициите и лидерството на южнокорейския гигант на пазара за електроника, отбелязва Блумбърг.
На днешната търговия на борсата в Сеул ценните книжа на Samsung повишиха цената си с 0,9% до 1 430 000 вона. От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали с 35%. Пазарната капитализация на Samsung достигна 210 трилиона вона, или около $193 млрд. Това превръща Samsung в 17-та по големина компания в света.
Sony и Panasonic търпят тежки загуби от лошата икономическа ситуация в света и ръста в курса на йената. При продължаващ спад в търсенето на телевизори японските компании не удържат на конкуренцията на Samsung и Apple.
Двата японски гиганта са принудени да закриват заводи и да съкращават работни места. В същото време Samsung отчита рекордна печалба и увеличава разходите за иновации.
Освен че оглави пазара на смартфони, Samsung увеличава дела си и при таблетите, коментира анализаторската компания Taurus Investment & Securities Co. В допълнение, компанията е най-големият производител на телевизори с дял от 25,2% от световните продажби, по данни на DisplaySearch за третото тримесечие на 2012 г.
Делът на Sony при телевизорите е паднал от 8,4% на 7% за една година, а Panasonic бележи спад до 6,2%, в сравнение с 6,8% през миналата година.
Samsung отчете рекордна печалба от 7,4 милиарда долара за периода юли-септември, благодарение на силните продажби на устройствата Galaxy. Компанията пласира на пазара 58 млн. смартфона, от които 18-20 милиона са Galaxy S III – флагманския смартфон на Samsung.
Корейският производител е и лидер по капиталови разходи. В началото на годината компанията обяви, че ще вложи 42 милиарда в собствено развитие, което превъзхожда инвестициите на Sony, Intel и Cisco взети заедно.