Мобилните браузъри Opera Mobile и Opera Mini вече имат над 215 милиона потребители, по данни на норвежкия разработчик Opera Software за октомври. От тях 21 милиона активно са използвали Opera Mobile през изминалия месец, а останалите 194 милиона са заложили на Opera Mini.
Данните на компанията сочат също, че в сравнение с година по-рано, използването на продуктите им е нараснало с 33% ръст.
Статистиката на норвежкия разработчик се базира на анализа на използването на домейни от най-високо ниво. Същите данни показват, че най-активни потребители на Facebook са китайците от град Макао, а индонезийците представляват най-големия сбор от Facebook потребители на Opera Mini.
Най-големи почитатели на Twitter пък са жителите на Парагвай и Япония, използвайки Opera Mini.
Руските интернет проекти Odnoklassniki и VKontakte са едни от най-големите мрежи с 10% потребителска база, съответно в 12 и 10 страни. Китайският Weibo е сред най-използваните услуги в страната, но има известна активност от Източноазиатския регион и Америка.
Докладът разкрива също, че интернет потребителите в Естония се възползват и от двете западни социални мрежи Facebook и Twitter, както и от руските социални мрежи Odnoklassniki и VKontakte. Докато 30% от потребителите на Opera Mini в Естония посещават Facebook поне веднъж месечно, 7,8% от тях посещават Odnoklassniki, а 18% влизат в VKontakte през същия период от време.