Популярността на е-четците намалява

Макар и приети резервирано при първата си поява на пазара, четците на електронни книги с екран E-Ink набраха бързо популярност. Тези устройства допринесоха значително за популяризиране на цифровите версии на книги и списания. В последно време обаче продажбите на подобни устройства започват да намаляват, отбелязва slashgear.com.

Проблемът не е в самите устройства, а идва от конкуренцията. Ако трябва да избират между джаджа, която показва само текст, и таблет компютър под управление на Android или iOS, повечето хора ще изберат втория вариант. Появата на евтини таблети с Android повлия особено негативно на продажбите на е-четци с дисплей E-Ink.

Според изследване на iSuppli, резкият спад в търсенето на е-четци се наблюдава отскоро. В продължение на пет години четците на е-книги се радваха на стабилен ръст на продажбите. Съществена роля в този процес играят таблетите с Android, позиционирани от производителите като четци на е-книги – най-ярките представители на този клас продукти са Kindle Fire и някои модели Nook.

През 2011 година са продадени над 20 милиона четци на е-книги с екран E-Ink. Анализаторската компания iSuppli прогнозира продължаващ спад, като през 2015-2016 г. ще се продават само по 7 милиона устройства годишно.

Коментари по темата: „Популярността на е-четците намалява”

добавете коментар...

  1. Боби

    Мисля, че като се появят четци с цветни дисплеи на цената на сегашните, с нормален браузър и wi-fi нещата ще се променят 🙂

  2. Петър Димитров

    Дали не се получава и насищане на пазара? Все пак като си купил едно такова еустройство докато си работи не ти трябва ново – нито се появяват нови по-тежки приложения, както е да речем при таблети и компютри, нито се появяват някакви принципно нови технологии, които са ти необходими за четене на книги.
    Един четец на книга и на 5 години да стане (стига да не се е повредил и да му държи батерията) пак ще става за четене.

Коментар