Samsung Electronics е удвоила пазарния си дял при таблетите, сочат данни на Strategy Analytics за третото тримесечие. Корейският гигант е съкратил значително разликата с лидера в сегмента – Apple.
В периода юли-септември делът на Samsung на световния пазар за таблети е достигнал 18,1%, докато през второто тримесечие компанията имаше 9,2%. В същото време делът на Apple е намалял от 68,4% на 52,9%.
Ръстът при Samsung се обяснява със засилващите се позиции на компанията в страните от Латинска Америка, където корейският производител дори изпреварва Apple. През третото тримесечие делът на Samsung на южноамериканския пазар възлиза на 43,6%.
Междувременно, позициите на Apple на някои регионални пазари отслабват през отчетния период. В частност, наблюдава се спад в дела на iPad в Северна Америка, някои азиатски страни, в Близкия Изток и Африка, съобщи Korea Times.
Очаква се конкуренцията между Samsung и Apple на пазара за таблети да се изостря, както се случи при смартфоните, където двете компании окупираха първите две места.