Облакът носи печалби на Oracle

Oracle, най-големият производител на корпоративен софтуер, завърши второто финансово тримесечие (септември-ноември) с приходи и печалби, които надвишиха прогнозите на анализаторите. Повишеният резултат се дължи на успешните продажби на софтуер, работещ през интернет, т.е. на облачните продукти на компанията.

Според експерти, анкетирани от Блумбърг, в момента Oracle жъне плодовете от успешните облачни придобивания на Taleo и RightNow Technologies, които позволиха на компанията да укрепи позициите си в конкурентната битка със Salesforce.com, Workday и други доставчици на уеб решения за бизнеса.

През второто тримесечие продажбите на нов софтуер от Oracle са нараснали със 17% до 2,4 млрд. долара. Приходите от поддръжка на вече инсталиран при клиентите продукти са се увеличили със 7% до 4,3 млрд. долара.

Облачният софтуер е донесъл на Oracle 230 млн. долара, спрямо 222 млн. долара в предходното тримесечие. Няма никакво съмнение, че приходите на компанията от облачни продукти ще превишат 1 милиард долара за цялата финансова година.

Като цяло, приходите на софтуерния гигант – от продажба на софтуер, услуги, лицензиране и други дейности – възлизат на 9,11 млрд. долара през второто финансово тримесечие, в сравнение с 8,8 млрд. долара година по-рано и очаквания за 9,02 млрд. долара. Чистата печалба за тримесечието е нараснала от 2,2 до 2,6 млрд. долара, или с 53 цента на акция.

След публикуване на резултатите за тримесечието акциите на Oracle поскъпнаха с 1,7% до 33,90 долара. От началото на годината досега ценните книжа на компанията са повишили стойността си с 28%.

Коментар