Информационната кампания за въвеждането на цифровата ефирна телевизия в България стартира тази седмица с клипове по телевизии, радиа и интернет-страница, съобщи МТИТС. Кампанията ще продължи до март 2013 година и ще включва клипове, образователни филми, разпространение на информационни брошури и публикации в национална и регионална преса.
До края на месеца се предвижда и разработване на специализирана интернет страница и гореща телефонна линия, които ще дават актуална информация на гражданите за процеса на цифровизация, съобщи днес на пресконференция заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов.
„Целта на кампанията е информация за цифровизацията да достигне до всеки българин и хората да са наясно предварително какви действия трябва да предприемат до реалното преминаване изцяло към цифрово излъчване от 1 септември 2013 година”, заяви ръководителят на проекта Вера Джамбазова от обединението „Ти Си Ти Ви”, което спечели конкурса през ноември.
Цялата информационна кампания е планирана да се извърши на три етапа, които трябва да предхождат етапите на процеса на цифровизация. До месец март хората ще бъдат информирани, че процесът започва и ще трябва да преценят дали да закупят нов телевизор с цифров приемник или ще им е необходим цифров декодер, уточни Джамбазова.
На 1 март 2013 година цифровият сигнал ще бъде пуснат. В преходния период до 1 септември 2013 г. ще функционират както цифровият, така и аналоговият ефирен сигнал. Това означава, че хората ще могат да приемат един от двата сигнала в зависимост с какъв телевизор разполагат.
На 1 септември 2013 година аналоговият сигнал ще бъде спрян. От този момент нататък, хората ще могат да гледат безплатно до 15 национални цифрови програми, които ще се приемат чрез антена и цифров телевизор/декодер.
В рамките на цялостната информационна кампания е планирана отделна комуникация към хората със социален статус, който им дава право да получат безплатно цифров декодер. Принципът е всички граждани, които имат право на енергийни помощи, да получат ваучер, с който да вземат своя цифров декодер и да го монтират на своя телевизор. Така те ще продължат да имат безплатна ефирна телевизия.
Ама я одека че онодем /кусам/ ….
Целта на кампанията е има някакви пари дето трябва да се изхарчат заради кампанията. Идеален повод да се краде яко и да се прахосват средства.
Както беше за едно мизерно уеб сайтче, чиято разработка струваше МИЛИОНИ лева, за да показва рейтинга на всеки Университет в България с много полезна информация дава общо сумата на годините / възрастта на служителите, които работят и куп други благини и полезни статистики.
Този цифров декодер къде ще се продава? Дано да е упоменато в рекламите.