Facebook постига невероятен растеж в привличането на нови потребители, но поне на теория приходите на компанията, стояща зад едноименната социална мрежа, са далеч от това, което биха могли да бъдат.
Новата идея на Facebook е да добави видео реклами в емисиите новини на потребителите на социалната мрежа, съобщи AdAge.com. Клиповете с продължителност петнадесет секунди ще се изпълняват автоматично, без нуждата от намеса на потребителя. Все още обаче не е ясно дали ще бъде добавен и звук.
Дори и без звук, идеята предизвика голяма вълна от недоволство както срещу рекламодателите, така и срещу самата компания. От друга страна обаче подобна реклама би донесла огромен приток от приходи на Facebook, тъй като много рекламодатели предпочитат именно този формат.
И в скоро време след това нововъведение ще се появи функционалност в сайтовете, блокираща тези реклами. Така както навремето се появи блокировката на автоматично изкачащите прозорци. Тези прозорци все още могат да се показват автоматично, но ако потребителят ги разреши изрично за конкретен сайт!!!