Характеристики като комуникативност и гъвкавост стават определящи за кариерното израстване, сочат нови проучвания. Служителите вече не могат да разчитат само на компетенциите, за да бъдат повишени. Огромно значение придобиват уменията за комуникация и самоорганизация, според специалисти по подбор и обучение на персонал.
Ако кандидатът за определена позиция може да беседва, само след пет минути разговор ще разберете какво е важно за него и какви са интересите му. Голямо значение имат способността за ясно излагане на мислите и установяване на контакт, коментира Холи Пол, мениджър в PricewaterhouseCoopers пред Уол Стрийт Джърнъл.
Тъй като работните въпроси все по-често се решават онлайн, някои служители вече не съумяват да запазят или да усвоят първоначално навиците за устни изказвания и представяния. Други кандидати за работа не могат да изложат свързано мислите си, ако те не се побират в един туит от 140 символа, отбелязват анкетираните от Уол Стрийт Джърнъл.
С развитие на съвременните технологии хората отвикнаха да пишат добре. Всичко днес трябва да се прави по-бързо и в многозадачен режим, коментира Пол Макдоналд, старши изпълнителен директор на компанията Robert Half International.
Много важна характеристика на служителите става способността да изграждат своя бранд. Компаниите за подбор на персонал инспектират блогове и социални мрежи, където намират профила на потенциалния кандидат. Ето защо е важно как хората се представят в тези уеб ресурси – те трябва да направят личния си бранд привлекателен и позитивен, е съветът на експертите.
Освен това работодателите често очакват служителите да пишат в Twitter и блоговете от името на компаниите, да формират аудитория и да публикуват убедителни послания, отбелязват консултантите.
Способността за бърза реакция на променящите се изисквания на работодателите ще има голямо значение през настоящата година, тъй като компаниите ще се стремят да не изостават от потребителите. Шефът на Dale Carnegie Training Питър Хендал споделя, че много техни клиенти искат от обучителите да научат служителите да излязат от „зоната на комфорта” и да се адаптират към промените.
Работата, която изпълнявате в момента, може да изглежда съвършено различна през следващата година. Ръководителите на бизнеса разбират, че ако се внедряват нови програми и инструменти, служителите трябва да имат готовност да се учат и да ги усвояват, посочва Хендал.
През 2013 година ще се търсят и нови начини за повишаване на ефективността. Според скорошно изследване на Corporate Executive Board от Вирджиния, мениджърите ще преследват 20-процентен ръст на производителността на труда. Във връзка с това ще се насърчават проактивното поведение на служителите и техните инициативи за подобряване на ефективността на компаниите. Работодателите са заинтересовани от служители, които сами разбират какво е нужно на компаниите, а не очакват някой да им каже за това.