Въпреки технологичните нововъведения, търсенето на ултрабуци едва ли ще нарасне значително, смятат анализатори. На изложението CES 2013 в Лас Вегас Intel представи нов референтен дизайн за ултрабуци, но според Кен Дулейн, вицепрезидент на Gartner, за да оживи пазара, компанията трябва по-скоро да убеди потребителите да си купят персонален компютър вместо таблет.
Замисълът на Intel е новото поколение ултрабуци да бъдат още по-тънки и леки, да имат развита сензорна функционалност и по-ефективна батерия. За постигане на тези цели компанията пусна нови чипове Haswell, които имат графична производителност като на самостоятелна видеокарта Nvidia GeForce GTX 650.
На CES 2013 бяха показани ултрабуци трансформъри, при които клавиатурата се отделя от компютъра и така той става таблет, способен да работи до 10 часа на батерия, а в ролята на ноутбук – до 13 часа. Подобни устройства ще струват от 800 до 900 долара, докато цените на обикновените сензорни ултрабуци се очаква да се установят на около 600 долара.
Но нито най-тънкият дизайн, нито най-развитите сензорни възможности ще убедят потребителите да си купят ултрабук, твърди Кен Дулейн. “Това е проблен не на Intel, а на Microsoft”, смята анализаторът, посочвайки слабо развита софтуерна екосистема. “За този тип машини трябва да бъдат създадени много повече приложения. Ето къде е изоставането”.
Влагайки 300 милиона долара в проекта, Intel разчиташе в края на 2014 г. ултрабуците да заемат 40% дял от всички доставени на пазара нотбуци с платформа Ivy Bridge. В крайна сметка обаче делът на ултрабуците достигна едва 10%.
На пазара са пуснати около 10,3 млн. ултрабука, а през настоящата година обемът на продажбите ще нарасне до 31,6 милиона и съответно делът им – до 14,6%, прогнозира Topology Research Institute. Лятото обаче се очакват обновени MacBook Air, които няма как да не повлияят негативно на търсенето на ултрабуци.
след като от месеци ги коментирам тук в този сайт, вече мога да употребя думата УЛТРАПРОВАЛ за тва произведение 🙂
Следя му главоломния "скок" надолу…
Всеки който се е опитал да измами потребителите, да им продава нещо с безумна цена, без никакви ползи е провал 🙂