Facebook настъпва в търсенето с Graph Search

Марк Зукърбърг, основателят и CEO на Facebook, обяви днес Graph Search – нов начин за търсене на хора, снимки, места и интересни теми за потребителите на най-голямата социална мрежа.

Graph Search ще търси в огромна база от 1 милиард потребители, 240 милиарда снимки и 1 трилион връзки. Инструментът вече е достъпен за ограничен брой потребители в десктоп вариант и на английски език, съобщи CNET.

Услугата използва различни филтри като например място, харесвания, посещения от приятели и други с цел ускоряване на търсенето и предоставяне на по-добри резултати. Примерно търсене може да бъде „снимки на мои приятели преди 1990”.

Освен за лична употреба, Graph Search може да се ползва за дейности като запознанства и търсене на кадри, което прави услугата конкурент на LinkedIn и различни сайтове за запознанства, които разчитат на социални профили.

Graph Search ще се появява като голям бар за търсене отгоре на всяка страница, замествайки традиционния такъв.

Зукърбърг уточнява, че Graph Search и уеб търсенето са твърде различни. Вместо ключови думи, услугата на Facebook комбинира фрази. Друга очевидна разлика е, че всяко парче информация има своя собствена аудитория и в по-голямата си част това съдържание не е публично.

Facebook си сътрудничи с Bing, търсачката на Microsoft, за да изпълнява заявки, на които не може да отговори със ресурсите на Graph Search.

Коментар