Android таблетите догонват по популярност iPad, като според някои анализатори още през настоящата година ще изместят епълските устройства. Заслуга за ръста при таблетите с платформа на Google имат много производители, но най-голям е приносът на онлайн търговеца Amazon, отбелязва компанията за изследване на мобилните приложения Localytics.
Анализ на мобилния трафик показва, че 59% от всички Android таблети се използват в САЩ, като 33% от тях са устройства Amazon Kinde Fire и Fire HD. На второ място по популярност е моделът Nook Tablet от Barnes&Noble (10%), на трето – Samsung Galaxy (9%) и на четвърто – Google Nexus 7 (8%).
САЩ са основният пазар за таблетите на Amazon – там са продадени 89% от всички устройства Kindle Fire, докато останалите са реализирани основно във Великобритания. В нито една друга страна по света Kindle Fire не достига и 1% пазарен дял.
Отчитайки успеха на Amazon в САЩ, анализаторите заключават, че компанията може бързо да стане лидер в сегмента на Android таблетите, ако атакува международния пазар. В момента световен лидер е Samsung, която държи 76% от всички продадени Android таблети с линията устройства Galaxy. На второ място е Nexus 7 с дял от 15%, следван от Kindle Fire с 9%.