Докато в световен мащаб Chrome, Internet Explorer и Firefox водят борба за надмощие, ситуацията в Китай е доста по-различна. На пазара там традиционни приложения като Chrome, Firefox и Opera не са особено успешни сред местните интернет потребители.
Въпреки това разработчиците на популярни браузъри са особено заинтересовани да спечелят сърцата на китайската интернет общност, отчитайки че тя е най-многолюдната в света, съобщи softpedia.com.
Според Mozilla, нейният Firefox има само около 2-3 процента пазарен дял в Китай, представляващи около 8 милиона потребители. Аудиторията на браузъра включва най-вече по-напреднали потребители, като голяма част от тях са програмисти.
Mozilla обаче има някои специфични идеи за китайския пазар, които могат да й помогнат да спечели почитатели. Сред идеите са добавяне на повече локализации и създаване на специфични добавки за Firefox, отговарящи на китайските нужди.
Времето ще покаже дали подобна стратегия ще даде желаните резултати. В момента Firefox заема трето място на световния пазар, като различните изследователски компании се разминават в оценките си за това кой е най-популярният браузър – Chrome или IE.