Ferrari е най-силната марка в света, изпреварвайки Googlе и Coca-Cola в рейтинга Brand Finance. Най-скъп бранд остава Apple, но Samsung бързо скъсява дистанцията от своя главен конкурент на пазара за мобилни устройства.
Лидерството на Ferrari се дължи на изключителната лоялност на притежателите на спортната марка автомобили, посочват авторите на изследването. Ferrari, която е собственост на Fiat, харчи много по-малко пари за реклама, в сравнение със следващите я в рейтинга Google и Coca-Cola.
Автомобилната компания изпреварва много международни корпорации по рентабилност на бизнеса и приходи от един клиент. През първите десет месеца на миналата година Ferrari е увеличила печалбата си със 7,6%, до 152,4 млн евро.
Най-скъп бранд в света продължава да бъде Apple, оценен на 87 млрд. долара, или с една четвърт повече спрямо миналата година. На второ място е брандът Samsung, който е поскъпнал с 54% за една година и изпреварва Google, оценен на 52,1 млрд. долара (ръст от 4,7%).