Теле-присъствието достига нови измерения за бизнеса

Няколко нови технологии, показани от мрежовия гигант Cisco на изложението CeBIT в Хановер, разширяват значително възможностите на фирменото решение за виртуална бизнес комуникация Cisco TelePresence.

Сред тях е опцията за видеоконферентна връзка между множество локации по едно и също време. Тази възможност дава на бизнес организациите свободата да провеждат срещи с клиенти и партньори, чиито офиси се намират в друг град или държава и по отношение на свързаността са извън корпоративната защитна стена.
Няколко други технологии на Cisco позволяват на участниците във виртуалните срещи да си обменят текстови документи и визии.
Видео връзка с множество точки
Огромна стъпка в еволюцията на възможностите на TelePresence е възможността за връзка с множество точки по време на една виртуална среща. Новият TelePresence Multipoint Switch осигурява връзка с до 36 отделни физически точки и по този начин  дава възможност за поканване на много участници на виртуалната маса за срещи само с едно натискане на бутона.
Представените от Cisco новости разширяват възможностите на TelePresence за комуникация зад корпоративната защитна стена и позволяват организиране на виртуални срещи както вътре, така и извън компанията чрез технологията Secure Business to Business TelePresence. С новото решение срещите могат да се провеждат както в рамките на офиса, така и с търговци, управители или клиенти, работещи в отдалечени региони.
Виртуалната среща се организира със същата лекота, с която се прави среща между служителите на фирмата, работещи в една сграда. По този начин се спестява ценно време за важни и спешни бизнес решения, както и транспортни разходи за пътуване в други градове и държави. 
Споделяне на документи и снимки
Възможността да бъде показан нов продукт или да се направи презентация често се оказва ключова за успеха на всяка бизнес среща. Чрез технологията Cisco Auto-Collaborate участниците във виртуалните срещи могат да обменят електронни документи, снимки, както и да показват предмети. Това е възможно благодарение на инструментите за комуникация, които поддържа TelePresence – високо скоростна камера и възможност за свързване на устройството с лаптоп.
Уникалната технология позволява автоматично излъчване на образи от последното активирано устройство към всички точки, участващи във виртуалната среща. Това става, без да е необходимо каквото и да било усилие от участниците и по най-простия начин – чрез натискане на един бутон.
Комуникация с клиенти и обслужване в клонова мрежа
Новото устройство Cisco TelePresence Virtual Agent изпълнява функциите на контакт център, като интегрира себе си екран за Cisco TelePresence 1000 и Cisco Unified Contact Center Express.
Решението позволява на търговския и технически персонал да бъде виртуално част от централния офис и да комуникира в реално време, като осъществяват ефективен контакт с клиентите, възползвайки се от възможностите на технологиите за услуги от типа кол център. По този служителите имат възможност да контактуват с клиенти, намиращи се в други части на страната и дори в чужбина, без да е необходимо да пътуват.
Cisco обяви, че предлага и обслужване за устройства за видеоконферентна връзка, произведени от други компании (базирани на H.323 стандарт). Така организациите, инвестирали в техника на друг производител, ще могат да я ползват заедно с Cisco TelePresence.
Cisco твърди, че неговата технология TelePresence е единствената, която предлага образи в реален размер с висока дефиниция от 1080p, пространствен звук и допълнителни възможности за комуникация и обмен на информация с максимално опростено приложение (plug-and-play).
Cisco лансира TelePresence като решение, което е толкова лесно за употреба, колкото е организирането на една обикновена среща в офиса или разговор по телефона. За целта компанията е опростила максимално използването на системата и е намалила нуждата от обучение на персонала за работа с TelePresence.

Коментар