20 млн. копия на Vista продадени през февруари

В началото на седмицата Microsoft съобщи, че през февруари е продала 20 милиона потребителски копия на операционната система Windows Vista в световен мащаб. Анализатори обаче смятат, че това всъщност не е голям успех за софтуерния гигант.
За сравнение, през двата месеца, които последваха пускането на пазара на Windows XP през 2001 година, са били продадени 17 милиона копия на XP. Това е по-силен от очаквания старт, посочват от Microsoft. Но имайки предвид, че пазарът за персонални компютри е два пъти по-голям в сравнение с периода на пускане на Windows XP, продажбите на Vista би трябвало да са повече, твърдят анализатори от Gartner пред newsfactor.com.
През 2002 година са били продадени около 51 милиона компютъра, а тази година се очаква броят им да достигне 96 милиона. Още от миналия октомври производителите на PC включиха купони за безплатни или много евтини Vista ъпгрейди, които можеха да се използват щом софтуерът бъде пуснат в края на януари. Общият брой продажби на Microsoft за февруари включват и тези обещани ъпгрейди в допълнение към лицензите, поръчани от производителите на компютри за инсталиране на новите PC-та.
Според Gartner, РС компаниите са продали между 12 и 15 милиона машини с Windows XP Home Edition по празниците, което е значителна част от 20-те милиона, съобщени от Microsoft, тъй като към тях е имало Vista купони. И докато от Microsoft не искат да кажат колко Vista ъпгрейди са били поръчани по това време, то компютърният производител Dell разкрива, че около две трети от празничните им продажби са били регистрирани за Vista ъпгрейд.
Така че обявени резултати за продажбите на Vista не са толкова добри, ако наистина включват и компютрите с купони, заключават от Gartner. Проблем за продажбите на компанията са високите хардуерни изисквания, които има операционната система. Точно поради тази причина и 80% от продажбите са реализирани не от магазините, а от производителите на компютри.
Друга пречка, според анализаторите, е рекламната кампания на Microsoft. Тя спокойно може да бъде обвинена за спада в продажбите на ОС, посочват анализатори. Microsoft трябваше да рекламира с повече тв реклами своята Vista в сравнение с критиката на Apple, казват от NPD. Има се предвид популярната серия рекламни клипове на Apple, които наред с другите неща, описваха ъпгрейда на Vista като гибелна за компютъра хирургическа операция.

Коментар