Стартира новият проект от програмата Superbrands в България

Днес бе обявен стартът на новия проект на глобалната организация Superbrands за България за 2007 г. – Business Superbrands.
Целта на проекта е да избере най-силните business-to-business марки на българския пазар, да ги отличи с престижния статус Business Superbrands и да ги покани за участие в официалната луксозна публикация за България.
Председател на независимото експертно жури – Борда на Superbrands България, тази година е Стоян Сталев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции. Той пое щафетата от първия председател на Борда – Христо Друмев, генерален директор на НДК и председател на сдружението “Произведено в България”.
На пресконференция пред журналисти мениджърът на Superbrands България Мила Бехар представи критериите и методиката за оценяване на най-силните business-to-business марки у нас. Те са универсални за всички страни, реализиращи програмата Superbrands.
Представен бе и съставът на независимото експертно жури – Борда на Superbrands, който ще оценява номинираните за престижното отличие брандове. Номинациите се базират на основата на статистически данни, проучвания и анализи на пазара на водещи маркетингови агенции, както и на множество достоверни източници за пазарен дял, обем и ръст на продажбите, бюджетите за реклама, медийното и публичното експониране на марките.
Съставът на Борда се обновява при всеки нов проект и се формира от специалисти в различни сфери на маркетинга, авторитетни представители на бизнеса и водещи журналисти. Председателят на Борда и неговите членове не получават материално възнаграждение и нямат право да оценяват марки, с които са свързани, както и брандове на свои конкуренти.
В процеса на оценяване “независимите съдии” се концентрират само върху силата на бранда въз основа на следните критерии:
– Качество. Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
– Надеждност. Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли той висок стандарт на продуктите или услугите?
– Познаваемост. Добре ли е позната марката в нейния сектор? Успешно ли се разграничава тя от конкурентите си? Притежава ли тя индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
Авторите на методиката смятат, че субективната природа в процеса на оценяване е необходима, за да могат да се сравнят брандове от различен мащаб и от различни сектори на икономиката, като се оценява изключително и само тяхната сила.
В оценяването на най-силните business-to-business марки ще могат да се включат и по-широк кръг бизнес професионалисти чрез специалното проучване на водещата маркетингова агенция “Маркет Линкс”, което ще даде възможност общественото мнение да се разгледа успоредно с това на експертите.
Най-силните business-to-business марки получават правото да участват в официалната публикация на проекта за България, чието издаване е предвидено да излезе в края на 2007 година, както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Мениджмънтът на компаниите получава специален достъп до уникалната база данни на глобалния сайт на организацията (www.superbrands.com), което дава възможност за делови контакти и постоянен обмен на актуална информация, опит и идеи с потенциални партньори, инвеститори, световни експерти по маркетинг и брандинг.
“Глобалната програма Superbrands все по-убедително се утвърждава като независим арбитър в брандинга, който отличава и промотира най-успешните бизнес практики. Нейният успех е още едно доказателство за добрите темпове на развитие на бизнеса у нас”, каза Мила Бехар, Superbrands мениджър за България.
Кулминация на проекта ще бъде грандиозната наградна церемония, посветена на оценените като Superbrands business-to-business марки и на премиерата на книгата.
Това е вторият за България проект от програмата Superbrands. В края на 2006 година беше публикувано първото издание на луксозния широкоформатен каталог, който представи историята, пътя на успеха и съвременните постижения на 69 от най-силните брандове в България в сферата на потребителските стоки и услуги.

Коментар