КейбълТел официално обяви приключването на стратегическата сделка по придобиване на кабелния бизнес на групата на Евротур, която включва мрежите на ЕстНЕТ София, Верея Кабел – Стара Загора, Евротур Чирпан и Козлодуй.
Сделката, която наскоро получи одобрението на регулаторните органи – КЗК и КРС, е поредната в серия от придобивания, извършени от КейбълТел през последната година. Компанията следва стратегия да консолидира кабелния пазар и същевременно да обновява мрежовата си инфраструктура, с оглед ускореното въвеждане на комбинирани услуги (трипъл плей) през нациолната опорна оптична мрежа.
Прибавянето на мрежите на Евротур към КейбълТел ще позволи бързо цифровизиране на цялата национална мрежа на КейбълТел, понастоящем разгърната в 22 града на страната, посочиха от компанията. ЕстНет има водеща позиция на софийския кабелен пазар, а Верея кабел е силна в Стара Загора, което допълва присъствието на КейбълТел в първия и шестия по големина градове в страната. В допълнение, компанията ще усвои и опита на ЕстНет в предлагане на високо-качествени услуги за Цифрова телевизия чрез собствената си платформа – Премиум Дигитал.
Очаква се КейбълТел да увеличи предлагането на атрактивни пакетни услуги за кабелна телевизия, високоскоростен интернет и телефония, познати на потребителите под името КейбълТел Трипъл Плей.
Комбинираната мрежа на Евротур и КейбълТел покрива близо един милион домакинства, което превръща компанията в лидер на националния пазар за кабелна телевизия – услуга, която се ползва от 68% от домакинствата в страната. Според последните изследвания, този процент поставя кабелната услуга на едно ниво с проникването на фиксираните телефонни услуги, предлагани традиционно от бившия държавен телекомуникационен монополист.
Като разчита на международния мениджмънт на КейбълТел и техническия опит на Евротур, компанията ще реализира през следващите две години технологична програма, целяща минимум 90% от кабелната й мрежа в национален мащаб да може да пренася следващото поколение комуникационни и развлекателни услуги. Към тях се отнасят Телевизия с висока резолюция ( HDTV), Видео по заявка (VOD), Персонален видео рекордер (PVR), дистанционен достъп до гледане на кабелна телевизия, игри онлайн, плащане на битови сметки от дома, охрана на жилището, интерактивно пазаруване и интерактивни образователни програми. В допълнение, планът на компанията предвижда разнообразни пакети от телевизионни програми от водещите световни филмови студия и спортни събития, насочени към вкусовете на различните зрителски аудитории.
“Придобиването на Евротур бележи важен етап в нашата стратегия за консолидиране на кабелния пазар в България. Стремежът ни е да предложим на българските потребители най-доброто от световната практика на големите кабелни компании. Реализираме нашата визия да консолидираме пазара не само в страната, но и в региона – процес, мотивиран с предлагането на услуги с високо качество, западни стандарти на обслужване на клиентите и атрактивни ценови и маркетингови предложения”, каза Роналд Финли, председател на Борда на директорите и Главен изпълнителен директор на КейбълТел АД.
Според Финли, това далеч не е последното значимо придобиване на КейбълТел в рамките на 2007. В напреднала фаза са преговорите и с други играчи на пазара. Консолидиране на кабелния пазар е логично в контекста на продължаващия процес на конвергиране на комуникационните технологии, което стопява границите между различните телеком услуги и отваря вратите на традиционните кабелни услуги за достъп до тв програми и интернет, както за телеком компаниите в областта на фиксираните и мобилни услуги, така и за сателитните оператори.
КейбълТел е част от голям американски бизнес конгломерат с широк спектър от инвестиционни проекти в области като управление на недвижими имоти, телекомуникации, проучване и добив на петрол и природен газ, и други.