MTV се насочва към цифровия музикален пазар

MTV – компанията, която разчита най-вече на популяризирането на музикални видеоклипове, насочва внимание и ресурси към възможностите за сваляне на музика от мрежата, съобщават от BBC News.

Новата услуга “Urge”, която трябва да стартира днес (сряда), ще предлага онлайн 2 милиона песни. Цената поотделно е $0,99, като се предлага и месечен абонамент. Музиката, свалена от там, е съвместима с повече от 100 вида популярни дигитални плейъри, но не и с продуктите на лидера в областта – Apple.

Urge ще предлага и цели албуми на потребителите на цена $9.95 и $14.95, като по-високата цена позволява неограничено прехвърляне на музиката на портативни плейъри. Планира се също така и видео даунлоуд.

Ван Тофлър, президент на MTV компанията, казва, че основната стратегия на фирмата е да предоставя музика на хора, които нямат iPod. MTV също смята, че чрез телевизионния ефир може да окаже голямо влияние върху музикалния онлайн бизнес. Президентът споделя, че целта не е многочислено сваляне на отделни песни, а висок брой месечни абонаменти.

Анализаторите имат противоречиви реакции относно новата стратегия на MTV. Повечето са скептично настроени, имайки предвид наситеността на пазара и присъствието на утвърдени конкуренти в областта, като например небезизвестните Napster.

Коментар