От борбата между Apple, Microsoft и всяка друга компания за контрол на онлайн разпространението на видео може да спечели Adobe, без да се конкурира с тях. На изложение на NAB (National Association of Broadcasters) в понеделник, компанията заяви по формален начин неутралитет в медийната война. Тя представи своя продукт Adobe Media Player, който е флаш базиран и може да работи онлайн и офлайн, без уеб браузър.
Adobe ще се стреми да достави нови инструменти със социална насоченост на медийните компании и потребители, писа informationweek.com. Бета версията на Adobe Media Player се подготвя за края на пролетта. Софтуeрът предлага флаш базиран видео плейбек в десктоп приложение. Той включва богата гама от социални характеристики, като например възможност за коментар на качеството, изразяване на собствено мнение и възможност за споделяне на видео с приятели. Плеърът предлага и информация за шоу програми и регистриране от типа RSS.
Adobe Media Player е първото комерсиално приложение, създадено чрез използване на платформата за развитие Apollo Rich Internet Application (RIA). Той работи и на Mac OS X, и на Windows, а версията за Linux е в процес на разработване.
Adobe набляга на факта, че се стреми да запази неутралитет на марката си. От компанията смятат, че трябва да има отворена система, в която всички да могат да участват, за разлика от подхода на Apple за стриктен контрол на iTunes. Потвърждение за тази стратегия са и възможностите на новия продукт.
Чрез Adobe Madia Player медийните компании могат да доставят, оценят, маркират, проследят и защитят своето съдържание, както те сметнат за най-добре, без да им бъдат налагани никакви ограничения. Издателите могат също така да приложат реклами към своето съдържанието от мрежи като Atlas, Google, Yahoo и др. Освен това, те ще контролират и как тяхната марка е представена в плеъра.