Дните на уеб браузъра може би са преброени. Тази седмица Adobe и Microsoft представиха свои технологии, които имат за цел да създадат богати Интернет приложения. С други думи това означава десктоп приложенията да работят както с мрежова връзка и мрежови данни, така и без такива.
Във вторник на изложението Web 2.0 Expo от Yahoo заявиха, че светът на хибридните приложения е вече много близо до нас. Това обаче не означава, че основната технология в уеб браузърите ще изчезне.
Всъщност, богатите Интернет приложения, като например Joost Internet видео плеърът, са разработвани от Mozilla за нейните браузъри. Това, което е застрашено, е браузърът като приложение за онлайн интерфейс.
Компаниите казват, че искат да доставят на потребителите преживявания, които не са възможни за осъществяване с уеб браузър. Богатите Интернет приложения (RIA – rich internet applications) обещават всички ползи от онлайн приложенията, обединени в приятелски, използваем интерфейс. А потребителите много харесват именно дружелюбния интерфейс.
eBay, например, отдавна осъзна това, но необходимата технология се появява чак в наши дни, прогресирала до такава степен, че вече е изпълнима и от гледна точка на бизнеса.