Интернет компанията Google оглави списъка с най-скъпите брендове в света. BrandZ Top-100 е изготвен от компанията Millward Brown Optimor за вестник Financial Times.
Google, чиято стойност е оценена на 66,43 милиарда долара, бележи 77% ръст за една година. През 2006 година брендът беше на 7 място в същата класация.
На второ място в престижния списък е General Electric със стойност $61,88 милиарда долара. Софтуерният гигант Microsoft е трети с $56,9 милиарда, следван от Coca-Cola ($44,1 млрд.)
Най-висок темп на ръста от всички брендове бележи британският ритейлър Marks & Spencer, който е повишил стойността си с 192%, за да достигне $9,5 милиарда.
Много добре се представя и Apple, благодарение на успехите си в сектора на аудио и видео продуктите. Стойността на „ябълката” е нараснала за една година с 55% и сега е $24,7 милиарда, което отрежда на Apple 16-та позиция сред най-великите брендове.
Рейтингът BrandZ Top-100 обаче се различава от този на компанията Interbrand, която минава за най-влиятелна в оценката на глобалните брендове. Двете компании използват различни методологии. Докато Interbrand изготвя своята класация на базата на финансовите показатели на компаниите и оценки на експерти, BrandZ Top-100 отчита и отношението към брендовете от страна на стотици хиляди потребители.