Една трета от компаниите смятат, че сериозен проблем в сигурността може да ги изхвърли от бизнеса, показва скорошно проучване на McAfee. 33% от запитаните вярват, че загуба на голямо количество данни, вкл. инцидентно или злонамерено разпространение на секретна информация, може да навреди до такава степен на една компания, че да я извади от бизнеса.
Проучването Datagate е проведено сред над 1400 ИТ специалисти и компании с по най-малко 250 служители в САЩ, Великобритания, Франция, Германия и Австралия. Парадоксално, то показва, че компаниите все повече подобряват системите си за сигурност, за да избягват сериозни пробиви, но въпреки това проблемът става все по-сериозен.
60% от анктираните признават, че са имали пробиви в сигурността на информацията през изминалата година, а само 6% твърдят, че за последните две години не са се сблъсквали с този проблем. Въпреки големия брой на компаниите с пробиви в сигурността на данните, все още фирмите заделят една малка част от своите ИТ бюджети за осигуряване на данните, посочват анализаторите.
Имайки предвид факта, че една от всеки десет фирми е страдала от подобни проблеми, то е нужно да се положат повече усилия в тази насока, препоръчва McAfee. От компанията добавят, че осъзнаването на проблема не е достатъчно. За да се предпазят потребителите, служителите и акционерите, мерките срещу загуба на данни трябва да станат топ приоритет на всяко едно ниво в организацията – от стаята на борда на директорите до стола за обяд.
Проучването показва също така, че един пробив в сигурността, който засяга лична информация, може да струва на компанията средно 268 000$, за да информира своите клиенти, дори ако изгубените данни така и не бъдат използвани.
61% от анкетираните смятат, че изтичането на данни е работа на вътрешни хора, докато 23% са на мнение, че то се дължи на злонамерени пробиви. 46% от мениджърите не задължават своите служители да пазят секретната информация, когато напускат компанията.
23% от компаниите пък не могат да оценят колко им струва годишното изтичане на данни. Според усреднени оценки, то е около 1.82$ милиона.
По-рано този месец се появи и друг доклад, съставен от Javelin Strategy & Research, който показва, че 77% от потребителите биха спрели да пазаруват в магазини с пробиви в сигурността на данните. Компанията за проучвания установи също, че 63% от потребителите смятат продавачите на компаниите за най-рискови, когато става дума за защита на данните на потребителите. При компаниите за кредитни карти като Visa и MasterCard този процент е доста по-малък – 5%.