Сайтовете с генерирано потребителско съдържание (UGS) продължават да нарастват като брой и да печелят все повече привърженици. Едно скорошно проучване показва също, че по-бдителните маркетьори могат да се възползват максимално добре от позиционирането на реклами именно на тези сайтове.
Проучването, проведено от рекламната мрежа BlueLithium, твърди, че маркетьорите, търсещи по-евтини начини, за да накарат потребителите да кликнат върху онлайн реклами, трябва да се обърнат към сайтове с генерирано потребителско съдържание. При тях разходите за конверсия – получаване на индивидуална регистрация за програма, закупуване на продукт и т.н. – са значително по-ниски.
На базата на изследване на стотици реклами в сайтовете с генерирано потребителско съдържание и тези с редакционно съдържание, проучването е открило, че традиционните сайтове, като цяло, имат с 32% по-високо ниво на конверсия, в сравнение с UGS.
Що се отнася до цените за реклама, проучването показва, че те са по-ниски за сайтовете с генерирано потребителско съдържание, което прави целия процес на конверсия много по-евтин, измерен за един потребител.
Наскоро друго проучване откри, че въпреки бума на "направеното вкъщи" съдържание (UGS са се увеличили с 668% за последните две години), само един незначителен процент от уеб потребителите разпространяват свои собствени материали.
Компанията за измерване на аудиторията Hitwise е пресметнала, например, че едва 0.16% от посещенията в YouTube са от потребители, които се опитват да качват свои видео материали в социалната мрежа.
подобени български сайтове са http://dobavi.com и http://svejo.net