Приходите на Microsoft от продажбите на Windows за PC-та са стигнали 5.3$ милиарда през първото тримесечие на тази година, което е увеличение с 67% в сравнение с от Q1″2006, стана ясно през седмицата.
Резултатите отразяват и 1.2$ милиарда от предпродажби на Windows Vista, или с други думи някои потребители са платили за новата операционната система още преди тя да бъде пусната на пазара. Въпросните приходи не са влезли в отчета за края на миналата година, но дори и без тях, резултатите са се увеличили със 17%.
Увеличението на продажбите на Vista е надминало очакванията на Microsoft за ръст на приходите между 10% и 12% за тримесечието. Това е така, защото 71% от потребителите, закупили новата операционна система, са избрали най-скъпата версия на Vista.
И докато някои бизнеси все още купуват предшественика Windows XP, поради съвместимост на софтуера, голям брой от корпоративните клиенти на Microsoft избират новата ОС. От Microsoft казват, че 85% от продажбите на Windows са на Vista, което надминава продажбите на XP, когато тази ОС беше пусната на пазара.
Windows Vista не е единственият продукт, който е помогнал за увеличение на продажбите на софтуерния гигант. Изненадващо Microsoft Office 2007, пуснат заедно с Vista, също е регистрирал солидни приходи за компанията. Продажбите на бизнес клиентите, основно съставени от Office, са стигнали 4.8$ милиарда, което е увеличение с 34%.
Както при Windows, така и при Office има приходи от предварителни продажби в размер от 500$ милиона. Но и без тези приходи, компанията е постигнала растеж с 20% в сравнение със същия период миналата година.
Microsoft очаква през фискалната 2007 година да реализира продажби между 50.9$ милиарда и 51.2$ милиарда, което ще бъде увеличение с 15–16%. Само преди три месеца от компанията бяха доста по-консервативни в предположенията си за 2007 година – продажби между 50.2$ и 50.7$ милиарда.
Единственият фронт, където Microsoft е в тежко положение, е подразделението на компанията за онлайн услуги, където неин конкурент е Google. Но дори и там, компанията все пак е направила стъпка напред.
Microsoft продължаваше да се състезава с Google на пазара за уеб-търсене и да губи от своя сял. Сега обаче изглежда, че това не е така, тъй като компанията регистрира растеж на своя дял в САЩ от 8.9% през януари до 10.1% през март, според фирмата за пазарни проучвания Nielsen/NetRatings.
Приходите на това подразделение на компанията са се увеличили със само 11% на 623$ милиона. На този пазар компанията има увеличение с 23% на продажбите на реклами до 456$ милиона. Тези цифри обаче ни най-малко не се доближават до растежа на конкурента Google.