AOL, интернет подразделението на гиганта Time Warner, ще пусне версия на своя портал в Индия, която включва и раздели, посветени на Боливуд, крикет и международна музика. Като част от плановете за глобална експанзия новият сайт AOL.in ще предложи както новини, така и секция със забавление на английски език, съобщи британската преса.
Освен това, сайтът ще предлага и много от характерните за американския AOL.com опции, сред които безплатен достъп до имейл, незабавни съобщения и мобилни услуги.
Индия е един от най-бързо растящите онлайн пазари в света. С новия портал AOL ще се опита да бъде по-конкурента в борбата за вниманието на потребители и рекламодатели в този важен географски регион.
Миналото лято AOL промени изцяло своя бизнес модел, като взе решение да предлага безплатно повечето си услуги с цел да стимулира растежа на приходите от онлайн реклами. Очаква се приходите на компанията за тази година да нараснат пропорционално с растежа на пазара в глобален план.
Доклад на фирмата за анализи Kaufman Brothers показва, че индийският пазар е имал около 45 милиона интернет потребители в края на 2006 година, а населението на страната наброява 1.1 милиарда жители. В доклада се предвижда броят на интернет потребителите в Индия да нарасне двойно – на 94 милиона до 2008, а до 2010 година да се утрои до 147 милиона.