SMS-те водели до неграмотност у децата

Използването на кратки текстови съобщения през мобилните мрежи, или SMS, се отразява негативно върху грамотността на учениците. Това установи ирландска областна комисия по образованието.
След преглед на резултатите от писмените изпити на 15-годишни ученици, комисията открива, че са зачестили граматичните и пунктуационни грешки, съобщи Ройтерс.
Разпространението на мобилните телефони и популярността на службите за кратки съобщения силно са повлияли на грамотността на учащите, заключава комисията.
В съобщенията рядко се използват препинателни знаци, а освен това SMS-те силно се различават по фонетика от устната реч. В повечето от разгледаните случаи, ученици с ограничен речников запас използват опростени езикови конструкции, уточнява отчетът на комисията.
През 2003 година ирландските 15-годишни ученици заемаха място в първата десятка на международния рейтинг за литературни стандарти.

Коментар