Google ще се опита да стане номер едно и в Китай

   
Google държи 22% от пазара на търсене в Китай, като е доста по-назад от лидера в страната Baidu.com с 55%, според фирмата за пазарни проучвания iResearch. Сега американската компания ще инвестира големи финансови ресурси в страната, за да излезе на върха на пазара на търсачките.

Baidu съобщи, че приходите й за първите три месеца на 2007 са се удвоили, което се дължи на големия растеж на трафика и по-високите постъпления от реклами. Броят на активните онлайн маркетинг клиенти на Baidu през това тримесечие се е увеличил на 112 000, което е 4% ръст спрямо предходното тримесечие, според siliconvalley.com.

Google се настани в Китай преди малко повече от една година (януари 2006), след Yahoo обаче. Компанията отвори свой изследователски център в Пекин и смята да даде повече автономност на китайския си отдел за разработване на нови продукти, които да посрещнат търсенето на местния пазар.

В момента Китай е втора в света по брой интернет потребители с нейните 137 милиона души онлайн. На първо място е САЩ, но ако тенденцията се запази, след две години Китай ще излезе на първо място.

Baidu се опита да спечели по-голям дял от пазара през последните месеци чрез сделките си с MTV Networks на Viacom за разпространяване на музикални видео клипове онлайн, както и със звукозаписната компания EMI Group за разпространяване на музика. Анализатори на индустрията посочват като неуспех за Google в Китай рекламирането на онлайн музика и предлагането на услугата Gmail чрез Google.cn. 

Google обаче се съгласи да се самоцензурира чрез китайския сайт за търсене, който филтрира политически чувствителна информация, например за събитията на площада Тянанмън през 1989 година. Това споразумение с китайското правителство провокира сериозно недоволство сред организациите за защита на човешките права.

Коментар