Apple и Samsung в нов етап на конкуриране

Конкуренцията между Samsung и Apple при смартфоните навлиза в нов етап

Конкуренцията между Samsung и Apple при смартфоните навлиза в нов етап

В последните години пазарът на мобилни устройства сякаш се поляризира. Две компании – Samsung и Apple – заеха трайно първите две места и водят битка не само на пазара, но и в съдебната зала. Samsung налага устройства с платформа Android, зад която стои Google, а Apple залага на собствената iOS.

По данни на анализаторската компания Nomura, от всички 206 милиона смартфона, продадени от Samsung през 2012 година, 116 милиона са от нисък и среден клас. Това определя и едно сравнително ясно статукво на върха в момента – доколкото при Apple не съществува подобно разделение в продуктовата гама, компанията държи короната в скъпия клас.

Пускайки четвърто поколение смартфони Galaxy обаче, корейският гигант се изкачва на следващо ниво в конкурентната борба с Apple. Освен това Samsung посяга към родния пазар на Apple, увеличавайки значително бюджета за реклама и маркетинг в САЩ.

Очевидно е, че Samsung иска да играе водеща роля и при топовите модели. Според Nomura, компанията е способна да продава по 35-40 милиона броя Galaxy S IV и Galaxy Note всяко тримесечие, което ще й позволи да изпревари Apple във високия клас.

От друга страна, има много сигнали, че компанията от Купертино подготвя бюджетен смартфон. Макар и Тим Кук, CEO-то на Apple, да отрича подобни информации, повечето анализатори очакват появата на бюджетен iPhone през лятото на 2013 година. С подобно устройство Apple ще атакува пазарите в развиващите се страни, където лидер е Samsung.

От трета страна, растат амбициите на компании като BlackBerry, HTC, LG, Nokia и Sony, които се намесват в разпределението на пазара с класни модели смартфони. Сериозно напредват и китайските гиганти Huawei и ZTE, също с амбиции към сегмента на скъпите устройства.

Дали ще има рокада на върха при „хай-енд” смартфоните, ще стане ясно най-рано към края на годината. Преди това се очаква ключов анонс от Apple – наследника на iPhone 5. Възможността за разместване на статуквото би проличала от продажбите на Apple и Samsung в идните месеци.

Коментар