IBM очаква голям растеж от малкия и среден бизнес

Глобалният пазар на ИТ за малките и средни предприятия (МСП) се оценява на 478$ милиарда и продължава да расте с 6.5% годишно с нови сървъри, софтуер и услуги. Ето защо не е изненадващо, че IBM ще направи всичко възможно да вземе по-голямо парче от този апетитен пай.
Шефът на IBM, Сам Палмисано, казва, цитиран от informationweek.com, че пазарът на малките и средни предприятия се очертава да стане най-големият източник на доходи на компанията, надминавайки дори индустрията на финансовите услуги, която в момента държи първа позиция за IBM. Палмисано заяви, че МСП представляват най-голямата възможност за ИТ растеж в днешно време.
През първото тримесечие компанията e реализирали продажби за МСП на стойност от $4.1 милиарда, докато от финансови услуги има приходи в размер на $6 милиарда, което определя тази индустрия като най-доходоносната за IBM. Ситуацията обаче може да се промени, тъй като корпорацията търси по-голям растеж сред своите клиенти с брой на служителите между 200 и 2000 души. А IBM се нуждае отчайващо от растеж. Нейните продажби са се увеличили едва с 4% за последната година, а през 2005 компанията дори отчете спад с 5% в продажбите си.
IBM смята, че значително може да подобри тези резултати, ако успее да завладее по-голям дял от пазара на МСП. Според Палмисано, глобалният пазар на МСП е около $487 милиарда и продължава да расте с по 6.5% годишно. Това, което компанията трябва да направи, за да увеличи присъствието си сред МСП, е да разработи допълнителни програми и услуги, които да позволят на независимите софтуерни вендори (ISV) и риселърите на добавена стойност (VAR) – основната връзка между IBM и МСП – да продават нейните продукти по-ефективно. ISV и VAR вече носят на IBM 47% от приходите от МСП.
Тази седмица фирмата представи свои нови продукти и услуги, насочени към МСП по света. Те ще бъдат предлагани в 23 страни. Става въпрос за сървърите System i 515 и System i 525 Express, системата за съхранение TS2340 Tape Drive Express и Lotus Complete Messaging Express Starter Pack. Палмисано каза, че тези нови продукти ще позволят на МСП да имат достъп до възможности и способности, които досега са били резервирани за големите компании.
Освен като пазар за хардуер и софтуер, МСП представляват все още неразработен територия и за бизнес услуги на IBM. Много малки и средни предприятия търсят начин да аутсорснат рутинни функции с цел да намалят размера на своя офис. IBM също така се фокусира и върху МСП в развиващите се пазари в Азия и Латинска Америка.

Коментар