Ubisoft, един от най-големите издатели на видео игри в световен мащаб, обявява стойностите на своите продажби за четвъртото фискално тримесечие, приключило на 31 март 2007.
Продажби
Продажбите за четвъртото тримесечие на 2006-07 достигнаха 197 милиона евро. Увеличението е с 37.4% или 41.7% при постоянен лихвен процент. За сравнение – продажбите през същия период на 2005-06 са били 144 милиона евро. За цялата фискална година (2006-07) продажбите се равняват на 680 милиона евро, в сравнение с тези за миналата фискална година (2005-06), които са били 547 милиона евро. Увеличението на продажбите е с 24.4%, 27.2% при постоянен лихвен процент.
Продажбите за четвъртото тримесечие надхвърлят с 45 милиона евро минимума от 152 милиона евро, който Ubisoft определи като стойност през третото тримесечие. Това превъзходно представяне се дължи на следните фактори:
Силно представяне на две ключови игри, излезли на пазара през тримесечието:
– Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter® 2 направи изключително успешен старт – 1 милион продадени копия за видео гейм и развлекателната система на Microsoft Xbox 360™. Издадена само една година след първата игра, безспорният успех на тази втора част доказва огромната значимост на франчайзинга Tom Clancy’s Ghost Recon®.
– Teenage Mutant Ninja Turtles® също направи много добро представяне – повече от 1.1 милиона продадени копия след излизането й на пазара на осем платформи.
Успехът на игри, издавани през други тримесечия:
– Tom Clancy’s Rainbow Six® Vegas (1.7 милиона продадени копия от момента на излизането на играта).
– Игри за Wii™ и най-вече Rayman® и Red Steel™, от които са продадени респективно 830,000 и 950,000 след излизането им на пазара.
– Поредицата The Petz®, от всичките части на която са продадени общо 3.5 милиона копия през цялата фискална година.
През първите три месеца на календарната година Ubisoft продължи да нараства по-бързо от останалите и да печели нови маркетингови дялове:
· Втори независим издател в Европа, с ръст 31% (сравнено с нарастването на пазара, което е 15%) и маркетингов дял 8.6% срещу 7.6% за първото тримесечие на 2006. Ubisoft е начело в листата на издателите за Wii™, Nintendo DS™ и Xbox 360™.
· Трети независим издател в САЩ, с ръст 41% (сравнено с нарастването на пазара, което е 28%) и маркетингов дял 6.7% срещу 6.1% за първото тримесечие на 2006. Ubisoft отново е на челно място в списъка на издателите за Wii™ и на второ – за Nintendo DS™ и Xbox 360™.
Целогодишни прогнози за 2006-07 за текущия оперативен доход и нетната парична наличност
Благодарение на силното си представяне по отношение на продажбите, Ubisoft надхвърли очакваната стойност на целогодишния текущ оперативен доход с приблизително 5.5% от стойността на продажбите, ръст, който е по-висок от прогнозирания – приблизително 4%. Освен това, компанията се надява да постигне положителни резултати по отношение на нетната парична наличност – приблизително 50 милиона евро, което е много над първоначалните очаквания за нулев нетен дълг.
Yves Guillemot, президент на Ubisoft, заяви: „Представянето ни през четвъртото тримесечие беше един чудесен начин да завършим 2006-07, година, през която ние надскочихме всички поставени цели. Не само затвърдихме силната позиция на ключовите ни франчайзинги Splinter Cell, Ghost Recon, Rayman и Rainbow Six, но също така пуснахме на пазара нови търговски марки като Red Steel и Heroes of Might and Magic. Инвестициите, които направихме за разработването на игри за системите Xbox360, Wii и Nintendo DS се оказаха изключително печеливши. Успяхме, също така, да навлезем в сегмента „casual games” с поредицата Petz (Catz, Dogz, Horsez). И накрая, освен безспорното високо качество на работата на нашите вътрешни дивелъпърски екипи, през тази година се потвърди и огромната роля на нашите издатели и външни дивелъпмънт отдели.”
Перспективи за 2007-08
Ubisoft прогнозира приблизителна стойност на продажбите през 2007-08 – 800 милиона евро (за сравнение – предишните очаквания варираха между 750 – 766 милиона евро). Тази прогноза се основава на наличието на качествения гейм каталог на компанията, както и на благоприятните изгледи за развитието на гейминг сектора. Ubisoft поддържа своята вече обявена цел по отношение на текущия оперативен доход преди влиянието на борсовите компенсации, а именно текущия оперативен доход да представлява 8% от продажбите.
Базирайки се на предварителния план за пускане на игрите на пазара, за първата половина на 2007-08 се очаква получаването на по-голяма пропорция от целогодишните продажби в сравнение с минали периоди.
Поради това Ubisoft очаква продажбите от първото тримесечие на 2007-08 да представляват 71% от приблизително 120 милиона евро. Тези продажби ще бъдат генерирани от:
· Видео играта Surf Up™, базирана на анимационния филм на Sony Pictures.
· Четири нови игри за Wii™ и четири за Nintendo DS™.
· Tom Clancy’s Rainbow Six® Vegas за компютърната развлекателна система PLAYSTATION®3.
Yves Guillemot заключава: „През 2007-08 Ubisoft ще разполага с най-добрия списък от игри в своята история, имайки предвид издаването на седем франчайзиги, включващи Brothers in Arms и Splinter Cell; шест нови търговски марки – Assassin’s Creed, EndWar и Haze; четири лицензирани игри – Surf Up, Lost и Naruto. Ние възнамеряваме да се възползваме от всички ползи, придобити в резултат възхода на конзолите от ново поколение и да разширим, отново, през тази година, нашето присъствие на пазара на „casual games” за системите Wii и Nintendo DS. Ubisoft ще продължи да разширява своя пазарен дял и значително да увеличава своята доходност през 2007-08.”
Значими събития през тримесечието
Маркетингов дял: През първите три месеца на годината Ubisoft достигна трето място като независим издател в САЩ с 6.7% пазарен дял (в сравнение с 6.1% за миналата година и четвърто място), второ място във Франция с 8.5% пазарен дял (в сравнение с миналата година – 8.2% пазарен дял и отново второ място), второ място в Обединеното Кралство с 10.3% пазарен дял (в сравнение с миналата година – 8.6% и отново второ място) и трето място в Германия със 7% пазарен дял (в сравнение с 6.1% и отново трето място за миналата година).
Придобиването на Anno® (11 април 2007): С пет милиона копия, продадени до момента, Anno® е една от най-успешните стратегии и една от най-продаваните игри на германския пазар. Тази придобивка ще заздрави позициите на Ubisoft по отношение на сегмента на стратегиите, който е най-важният в Германия и ще утвърди второто място на компанията в тази страна.
Нов план за разширяване в Квебек: Целта е откриването на 1000 допълнителни работни места до 2013 и откриването на студио, специализирано в създаването на дигитални филми.
Превръщане на 2008 облигации: Ubisoft увеличи своя капитал с 50 милиона евро, следвайки превръщането в акции на 92% от своите 2008 облигации.
Нови награди: Ubisoft беше наградена на Десетото издание на Годишните награди на Академията за интерактивни изкуства и науки. Компанията спечели приза за най-добър фърст пърсън шутър на годината с Tom Clancy’s Rainbow Six® Vegas.