Google остава отворена към закупуване на по-големи фирми, както два пъти направи това през последните месеци, съобщават от най-голямата търсачка в интернет. Придобиванията са били необходими на компанията, за да запълни дупки в своя бизнес, писа CNET. Google е извършила покупките не с конкурентна цел, а за да доизгради своето портфолиото от услуги, посочват от компанията.
Google плати 1.65$ милиарда, за да придобие сайта за видео споделяне YouTube през ноември. Само преди един месец гигантът съобщи за сделка на стойност от 3.1$ милиарда за закупуване на DoubleClick, която предлага технологии и услуги за рекламиране.
От най-голямата търсачка заявиха, че имат интерес и към закупуване на малки фирми, тъй като виждат в тях точната "подправка" за своята стратегия за сливания. Най-вече, защото придобиването на малки компании е начин за достъп до нова технология и талантливи инженери.
Преди Google придобиваше бизнеси вместо да наема инженери, а сега ситуацията е такава, че купува малки компании почти всяка седмица. Като пример за успеха на този подход бяха посочени Keyhole (вече Google Earth) и Urchin (Analytics). Тези две фирми имат много силни технически екипи и са били закупени сравнително евтино с надеждата по-късно да генерират приходи в размер на милиарди долари.