Интернет компанията Amazon.com планира да навлезе на пазара за даунлоуд на дигитална музика, ставайки най-сериозният конкурент на iTunes Music Store на Apple. Възможно е обаче този ход да доведе до повече ползи за Apple, казват анализаторите. Ако Amazon разшири пазара за даунлоуд на дигитална музика, това може да увеличи продажбите на музикални плеъри, и по-специално доминиращите iPod-и на Apple.
Новият онлайн магазин на Amazon се очаква по-късно през тази година. Влизането на компанията на този пазар е важен ход, като се има предвид, че дълго време тя беше лидер в продажибте на музика през интернет, по-специално на дискове. Според анализатори от Jupiter Research, Amazon разбира прекрасно онлайн пространството и знае как да продава музика.
iTunes и неговите конкуренти обикновено продават музиката кодирана със софтуер за управление на дигиталните авторски права (DRM), който ограничава броя и видовете устройства, на които може да се слуша тази музика. Amazon обаче смята да предлага само музика в MP3 формат без DRM, която фактически може да се пусне на всеки музикален плеър. Това означава, че компанията ще продава музика на всеки потребител, независимо дали той притежава iPod, Microsoft Zune или друг плеър.
Способността на един он-лайн магазин да продава песни и за iPod е важна, тъй като устройството на Apple е най-разпространеният MP3 плеър в света, особено в САЩ, където държи над 50% дял от пазара. Освен iTunes, другият онлайн магазин, който предлага музика, съвместима с iPod, е eMusicм, който обаче не разполага с нито една песен на големите четири музикални компании. Ето защо от Jupiter Research прогнозират, че онлайн магазинът на Amazon ще стане първият истински конкурент на iTunes на Apple.
Успехът на Amazon обаче не е гарантиран. Компанията още не е обявила точна дата за пускане на своя музикален магазин, нито на каква цена ще се продават дигиталните песни и албуми или с какво качество ще бъдат. Amazon вече е сключила договор с EMI, една от 4-те най-големи звукозаписни компании, но все още не е постигнала споразумения с другите три – Sony BMG, Warner Music и Universal Music Group – за предлагане на техни песни в MP3 формат.