За потребителите в България вече са достъпни популярните в света GPS решения на Mio. Унгарската компания LCP Systems Ltd., вносител за Централна и Източна Европа на Mio, обяви в София партньорството си с Naviteq – търговска марка на Ес Би Груп, под която се предлагат решения, продукти и услуги, свързани с определяне на местоположение, управление на авто-парк, персонална и авто-навигация.
Пазарът на GPS устройства процъфтява, заяви Чаба Соч, експортен мениджър на LCP Systems Ltd. По данни на Canalys и ТА, в периода 2004-2005 година продажбите на PDA и PND устройства на европейския пазар са нараснали 3 пъти, като достигат 6 милиона броя. В следващите години също се наблюдава значително увеличение в търсенето и съответно в продажбите на цифрови персонални помощници и навигационни устройства. Прогнозите за 2007 година сочат, че броят на продадените устройства ще достигне 17.2 милиона, което е близо 6 милиона повече в сравнение с предходната година, когато са отчетени продажби на 11.4 милиона устройства.
На фона на бурното развитие на европейския пазар, в САЩ нещата стоят по-различно. Очаква се през 2007 година там да бъдат продадени 4.4 милиона устройства, което е в пъти по-малко отколкото в Европа.
Източноевропейският пазар също търпи огромно развитие, като в периода 2005-2006 г. ръстът е бил 150%. За тази година се очаква броят на продадените устройства да достигне 400 000.
За последното тримесечие на 2006 година марката Mio държи 55.2% пазарен дял, което я прави безспорен лидер, посочиха от LCP Systems. В световен мащаб, Mio се нарежда на трето място с 8.9%, след Palm (40.3%) и HP (25.2%).
Продуктовата гама на Mio обхваща три категории устройства: смартфони (модели А701 и А501), PND (C250, C510, H610, C720, C520) и PocketPC (Р550, Р350, Р560 и Р350). Новите предложения в каталога на Mio са моделите Mio DigiWalker C520, C720 и А501.
GPS навигаторът C520 предоставя голям 4,3–инчов екран, който определено ще улесни възприемането на информацията от потребителите. C720 обхваща възможностите на C520, като добавя 2МР камера и карта на цяла Европа (C520 обхваща само Източна Европа). Моделът предстои да излезе на пазара до няколко седмици, уточни Чаба Соч.
А501 е насочен към потребители, търсещи разширени възможности, тъй като устройството съчетава персонален помощник, мобилен телефон и GPS приемник.
Устройствата за навигация на Mio използват фирмения софтуер MioMap. Последната версия 3.3 поддържа работа в широкоекранен режим, като позволява разделяне на екрана на две части. В този режим може да бъде показвана информация за маршрута или за изобразяване на т.нар. обекти POI (point of interest) – бензиностанции, заведения, училища и други, които биха интересували потребителите по избрания маршрут.
В новата версия на софтуера е подобрено качеството на гласовата навигация и се използва карта TeleAtlas 2007.01. За момента предоставяните карти покриват 16,300 км от територията на България, или 17% от населението. Освен това са заложени и 430 POI места. До края на годината обаче ще бъде достигнато покритие от 80-90%, заяви Чаба Соч, като допълни, че очаква именно това значително да помогне за възприемане на марката на българския пазар. Ще бъде извършена и локализация на български език.
Партньорът на LCP Systems у нас, Naviteq, е избрал марката Mio, заради новаторския подход, сподели Емилия Данова, мениджър бизнес развитие в компанията. Naviteq предлага GPS решения и услуги, като е първият и единствен оператор в България на собствена мрежа от GPS референтни станции.
Naviteq разработва и навигационния софтуер EasyGo, който се отличава с интуитивен интерфейс и е изцяло на български език. В софтуера са интегрирани подробни карти на България, като съществува възможност за търсене по обекти и създаване на POI точки.