В опит да навлезе по-осезаемо в бизнеса с реклама, Microsoft е готова да плати $6 милиарда за Aquantive – компания за дигитален маркетинг и услуги. Сделката ще помогне на софтуерния гигант да поддържа по-усъвършенствани продукти за рекламиране и технологии в областта на медийно планиране, видео по поискване и IP телевизия, коментираха водещи технологични издания.
Aquantive произвежда Atlas Media Console и Drive PM инструменти за рекламодателите и издателите, а освен това притежава и рекламна агенция Avenue A/Razorfish. Компанията е основана през 1997 година, има около 2600 служители и се базира в Сиатъл.
Рекламната индустрия еволюира и нараства с изключително бързи темпове, като се насочва към онлайн платформи, което ще увеличи важността на софтуера за тази индустрия. Придобиването на Aquantive е следваща стъпка в еволюцията на рекламната мрежа на Microsoft, която започна да се развива с първоначалните инвестиции в MSN, а след това премина към по-широкообхватната мрежа, включваща Xbox Live, Windows Live и Office Live.
С придобиването на Aquantive, рекламната мрежа на Microsoft преминава към използване на пълния капацитет на Интернет.
По-рано през тази седмица рекламният гигант WPP Group обяви, че ще купи дигиталната маркетингова агенция 24/7 Real Media за $649 милиона. Говореше се, че Microsoft също има интерес към нея. Миналия месец пък Google съобщи, че планира да придобие компанията за дигитално рекламиране Double Click за $3.1 милиарда, а Yahoo последва тази тенденция, като обяви планове за поглъщане на Right Media за $680 милиона.