Microsoft губи дял на пазара за интернет търсене

Делът на Microsoft на пазара на търсачките падна на 9% през месец април, от 10.1% през март. В същото време Google  увеличи своята преднина на 55.2%, (през март този процент беше 53.7%). Yahoo също увеличава с много малко своя дял – от 21.8% на 21.9%, според данни на Nielsen/NetRatings.

Резултатите за април отново се връщат към добре познатия модел на Google да печели терен за сметка на своите основни конкуренти, макар че през последните месеци Microsoft беше набрала мощ на пазара. На януарската конференция на компанията, свързана с приходите, мениджърите изказаха своето неудовлетворение от резултатите, които компанията показва на пазара на търсачките, припомня CNET.

На четвърто място за април остава AOL, но нейният процент е паднал на 5.4% от 5.8% през март, докато петият Ask.com е останал с непроменен дял от 1.8% от търсенията в мрежата.

В едно интервю преди две седмици от Microsoft изразиха надежда, че компанията ще започне да си проправя път в търсенето, но споменаха и че е възможно не всеки месец да се отчитат печалби.

Коментар