Критикуват брендинг стратегиите на производителите на чипове

Според едно скорошно проучване, AMD и Intel изпитват сериозни затруднения в своите брендинг отдели. Средно през половината от времето потребителите асоциират даден продукт с погрешен производител. Когато беше пуснат Pentium, марката се асоциираше с Intel. Но проучването показва, че сега потребителите са объркани, най-вече откакто силата на името Pentium на Intel доста намаля. В момента се говори за процесори Core Duo, Core 2 Duo, Centrino, Centrino Pro, Extreme Edition.

Разпознаваемостта на марката е от голямо значение за всяка компания, а в компютърната индустрия, където за една година могат да бъдат пуснати на пазара цял куп продукти само от един производител, тя е от критична важност. Опирането на специфична марка продукт може да помогне за изграждането на репутация и познаваемост, най-вече когато потребителите са изправени пред избор от голям брой продукти.

Докладът на фирмата за проучвания In-Stat показва и че е много вероятно еволюирането на моделите за покупка да отслаби процесорните марки. А новите схеми за комбиниране на думи и числа в имената, въведени от производители на процесори, ускоряват този процес. За потребителя, който е компютърен познавач, тези имена са различими, но за много други не означават почти нищо.

И още по-лошо, In-Stat казва, че в момента потребителите не могат да свържат правилно марките продукти със съответните компании-производители. Например, идващата платформа Fusion на AMD може да бъде объркана с процесора CoreFusion на VIA. Самият CoreFusion пък може лесно да бъде объркан с линията процесори Core на Intel.

Intel беше широко критикувана за опита да кръсти своите процесори с общия термин “core” с цел да обърка потребителите, като ги накара да си мислят, че “dual core” или “single core” са продукти на компанията. През изминалата седмица AMD обяви своята процесорна марка Phenom. Тя, определяна като марката-ореол за продуктите на компанията над Athlon, също така ще използва и нови комбинации от думи и числа за своите продукти.

В своя доклад In-Stat не само критикува, но и посочва фирми, които трябва да служат за пример в компютърната индустрия. Такива са nVidia и ATI със своите семейства продукти, съответно GeForce и Radeon. Двете гами продукти на компаниите са лесно различими и разпознаваеми. Стратегията, използвана от nVidia, е подобна на тази на Intel за гамата Pentium. Продуктите GeForce са синоним на nVidia.

Коментар