Hitachi влезе в съюз с Matsushita в бизнеса с плазмени екрани

Японските гиганти Hitachi и Matsushita Electric Industrial обявиха партньорство в областта на плазмените телевизори. Споразумението предвижда двете компании да се снабдяват една друга с плазмени дисплеи, съобщава dailytech.com.

С това партньорство Matsushita, производителят на продукти с марката Panasonic, ще започне да доставя на Hitachi 103-инчови плазмени панели. От своя страна, Hitachi ще доставя на Matsushita 85-инчови плазмени панели. Снабдяването на Hitachi със 103-инчови диплеи ще започне преди края на фискалната 2007 година, а това на Matsushita с 85-инчови ще стартира по-късно през следващата бизнес година.

Двете компании бяха сключили споразумение през февруари 2005 г. за партньорство в различни области, свързани с разработване на плазмени телевизори. То включваше проучвания и разработване на продукти, производство, маркетинг и интелектуална собственост. Новото споразумение се отнася само до взаимно снабдяване с плазмени панели.

В момента на пазара за плоски панели сегментът на екраните с по-големи размери расте изключително бързо. И Hitachi, и Matsushita смятат, че сътрудничеството ще им позволи да растат и да разширят своите бизнес операции с плоски панели чрез взаимно снабдяване и споделяне на разработки.

Hitachi винаги е имала голям дял на пазара за плазмени екрани, като първа разработи 42- и 55-инчови плазмени дисплеи по стандарта 1080. От своя страна, Matsushita разработи най-големия плазмен телевизор в света, с размер от 103 инча.

За да се конкурират с компаниите за LCD телевизори, които имат възможност да доставят екрани с по-големи размери на по-ниски цени, производителите на плазма започнаха бързо да създават по-тесни връзки помежду си. Напоследък обаче плазмените телевизори губят дял от пазара при 40-инчовите и по-големите панели.

Коментар