Спамът, макар и да продължава да расте, все по-малко тревожи потребителите на електронна поща. Това е изводът от проучване на организацията Pew Internet Project.
71% от потребителите твърдят, че ползват спам филтрите на доставчиците на електронна поща или на работодателите. Делът на хората обаче, които не считат спама за проблем, е нараснал от 16% до 28% за последните две години, твърди проучването.
Освен това потребителите на електронна поща стават по-опитни в разпознаването на спама. 68% от тях завяват, че могат от първия път да различат спама от нормалния имейл.
Около 27% от потребителите поне веднъж са кликвали на връзките в спам съобщенията, но само 5% споделят, че го правят по-често. Това означава, че ефектът за компаниите, разчитащи на спам за рекламиране на своите продукти и услуги, е сравнително малък.