Google става по-безопасeн след поредна покупка

   
Интернет гигантът Google закупи GreenBorder Technologies, малък софтуерен разработчик, известен с едноименния си продукт. Софтуерът GreenBorder предоставя нещо като “виртуална кутия”, наречена "sandbox", вътре в която потребителите могат да работят сигурно с уеб браузъри Internet Explorer или Firefox.
Браузърът е заобиколен от дебела зелена граница, даваща на потребителя силно забележим визуален знак, че няма опасност от заразяване със злонамерен софтуер по време на сърфирането в мрежата.

Вместо да използва традиционната антивирусна стратегия за сканиране на заразени файлове, GreenBorder позволява на потребителя да прави каквото си иска вътре във виртуалната кутия, като в същото време внушава на злонамерения код, че е инфектирал машината. На практика обаче софтуерът не позволява на опасния код въобще да се инсталира.

При затваряне на GreenBorder, се затваря и цялата виртуална кутия, оставяйки компютъра на потребителя напълно чист от зарази. Техниката, използвана от фирмата, е подобна на тази в Internet Explorer 7, само че GreenBorder работи и с браузъра Firefox. Друга разлика е, че софтуерът на малката компания е по-строг относно разрешенията за инсталиране на програми, и то до такава степен, че дори и легалните ActiveX контроли няма да се инсталират, освен ако потребителят първо не активира режима “run unprotected IE”.

Всички файлове, свалени, докато се използва GreenBorder, отиват в “безопасна зона”, от която трябва да бъдат преместени поотделно в незащитената зона на хард драйва, преди да бъдат инсталирани. Фирмата продава както потребителски, така и бизнес версии на своя софтуер, като годишният абонамент за продукта от най-висок клас, GreenBorder Pro, струва $49.95 за бизнес клиентите.

Какво цели обаче Google с тази си покупка? Това е доста труден въпрос, според arstechnica.com. Стратегията на компанията в доста случаи не е много ясна. Ясно е обаче едно, а именно, че лидерът при търсачките иска да си осигури най-доброто място в бъдещето на Интернет. Що се отнася до GreenBorder, то е възможно Google да интегрира технологията в Google Toolbar, поощрявайки потребителите да свалят повече реклами, което естествено ще генерира повече приходи за компанията.

Търсачката би спечелила от всяка технология, която увеличава доверието на хората при сърфиране в мрежата. Друга възможна стратегия, подхваната от компанията, е желанието тя да увеличи своето влияние на пазара на десктоп софтуер, откъдето в момента идват само 1% от нейните приходи. От Google казват, че сигурността е важна част от всяко онлайн приложение, а Google Office може да се възползва от познанията, които GreenBorder предоставя.

Коментар